X

اخبار

اخبار و اطلاعات اخبار
نصب عرشه فلزی پل بزرگ باسمنج به اتمام رسید
معاون ساخت وتوسعه راه آهن:
 

نصب عرشه فلزی پل بزرگ باسمنج به اتمام رسید

معاون ساخت وتوسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها خبر داد: عملیات نصب عرشه فلزی پل بزرگ باسمنج به روش پیشرانی واقع در راه آهن میانه- تبریز به اتمام رسید.
چهارشنبه، 05 خرداد 1400 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، عباس خطیبی از اتمام عملیات نصب عرشه فلزی پل باسمنج به روش  پیشرانی واقع در راه آهن میانه- تبریز خبر داد.
معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها گفت:  پل باسمنج با ۲۰ دهانه ۵۰ متری به طول هزار متر بزرگترین پل‌ این محور است که ارتفاع پایه آن از کف زمین ۴۰ متر است.
وی ادامه داد: این پل دارای قوس 800 متری است و بر روی دره باسمنج با سیستم شمع و سرشمع، پایه های بتن آرمه و دال عرشه فلزی احداث شده است.
خطیبی با تاکید بر وزن بالای صندوقه های این پل اظهار داشت: تیرورق های باکس این پل وزنی حدود 3900 تن دارد و با توجه به قرار گرفتن این پل در قوس، عملیات اجرایی آن یکی از سخت ترین بخش های ساخت این محور ریلی به حساب می آید.
معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها در ادامه توضیح داد: این پل دارای 162 صندوقه به وزن3900 تن است و در آن 1360 تن آرماتور به کار رفته است.
وی افزود: پل بزرگ باسمنج به روش پیشرانی از دو سمت احداث شده است و عملیات اجرایی آن با توجه به سنگینی کار و پیچیدگی های ساخت از تیرماه سال گذشته آغاز و خردادا ماه سالجاری به اتمام رسید که در نوع خود به لحاظ فن آوری، مشخصات فنی، سرعت عمل و اجرا و کیفیت بی نظیر است.

تصاویر
  • نصب عرشه فلزی پل بزرگ باسمنج به اتمام رسید
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو
جستجو
تگ ها
تگ ها