8567
X

اخبار

اخبار و اطلاعات اخبار
عبور پروژه از داخل دريا در محور بندر خمير- بندرلنگه
مجري احداث كريدور بزرگراهي نوار ساحلي جنوب كشور:
 

عبور پروژه از داخل دريا در محور بندر خمير- بندرلنگه

مجري احداث كريدور بزرگراهي نوار ساحلي جنوب كشور گفت: براي اولين بار در كشور به منظور ساخت محور بندرخمير _ بندر لنگه واقع در كريدور بزرگراهي جنوب كشور عمليات سنگريزي به طول 2 كيلومتر در دريا صورت گرفته است.
ﺳﻪشنبه، 01 مهر 1399 | Article Rating

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل شركت ساخت وتوسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور، حجت الله جعفر پيشه ضمن اعلام اين خبر گفت: محور قديم بندر خمير به بندر لنگه مسيري با عرض كم و بين كوه و دريا واقع شده است كه به منظور چهارخطه كردن مسير و انفجار كوه كه موجب مسدود شدن مسير عبور و مرور بود با يك واريانت محور به داخل دريا منتقل شد.

وي ادامه داد: اين محور 10.5 كيلومتر است و براي اولين بار در كشور حدود 2 كيلومتر از داخل دريا به همراه  ساخت سازه دريايي و موج شكن عبور مي كند.7 كيلومتر از اين محور هم اكنون زيرعبور قرار دارد و با تكميل اين بخش از پروژه تا پايان سال كل مسير به بهره برداري خواهد رسيد.

مجري احداث كريدور بزرگراهي نوار ساحلي جنوب كشور با اشاره به طول 1850 كيلومتري اين كريدور گفت‌: اين كريدور به موازات نوار ساحلي جنوب كشور از پسابندر در جنوب شرق شروع و تا شلمچه در جنوب غربي كشور امتداد دارد و از استان هاي سيستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان عبور مي كند.

جعفرپيشه با تاكيد بر نقش كليدي استان هاي جنوبي در اقتصاد كشور تصريح كرد: تمامي پروژه هاي واقع در كريدور جنوب به دليل استراتژيك بودن و وجود منابع نفتي و زيرزميني اين منطقه از كشور حائز اهميت هستند و از اين رو به عنوان پروژه هاي جهش توليد در حوزه بزرگراهي معرفي شده اند.

وي پروژه هاي جهش توليد در كريدور بزرگراهي نوار ساحلي جنوب كشور را در دو اولويت يك و دو معرفي كرد و افزود: 78 كيلومتر از اين محور در اولويت اول و 62 كيلومتر در اولويت دوم در مجموع به طول 140 كيلومتر تا پايان سال مالي به بهره برداري مي رسد.

وي احداث پل گچين و راه هاي طرفين در محدوده بندر عباس را يكي از مهمترين پروژه هاي كريدور بزرگراهي جنوب اعلام كرد و اظهار داشت: در حال حاضر كل مسير به صورت چهارخطه زيرعبور قرار دارد و اين بخش از مسير دو خطه است كه با احداث اين پل گلوگاه ترافيكي محور رفع و ايمني مسير افزايش مي يابد.

جعفرپيشه در خصوص ويژگي هاي اين پل اظهار داشت: پل بزرگ گچين به طول 660 متر داراي 33 دهانه 20 متري است كه 25 دهانه آن تيرگذاري شده است و در مرحله اجراي دال قرار دارد.

گفتني است: نوار ساحلي بزرگراهي جنوب كشور به طول 1850 كيلومتر است كه 1054 كيلومتر آن به         بهره برداري رسيده است و از اين ميزان 250 كيلومتر به صورت بهسازي محور موجود و مابقي احداث باند دوم است و 656 كيلومتر در حال اجرا و 140 كيلومتر در دست مطالعه و مناقصه قرار دارد.

تصاویر
  • عبور پروژه از داخل دريا در محور بندر خمير- بندرلنگه
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو
جستجو
تگ ها
تگ ها