10892
X

اخبار

اخبار و اطلاعات اخبار
مایوس کردن مردم با نگاه سیاه و سفید
 

مایوس کردن مردم با نگاه سیاه و سفید

در پی انتشار گزارشی تحت عنوان « بوق ناکارآمدی در گوش حمل و نقل» در خبرگزاری ایلنا و استفاده از آن در برخی از سایت‌ها و جراید، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور توضیحاتی را درباره این گزارش ارائه کرده است. متن کامل این توضیحات به شرح زیر است.
دوشنبه، 07 دی 1388 | Article Rating

در گزارش منتشر شده در خبرگزاری ایلنا بدون ارائه دلیلی مستند از «افزایش پروژه‌هایی که نیمه‌کاره باقی مانده است» یاد شده و برای اثبات چنین مدعایی، نام پروژه‌هایی آورده شده است که عملیات طراحی و ساخت آنها در دولت‌های پیشین آغاز و سال‌ها در پیچ و خم راهرو‌های ادارات و سازمان‌های دولتی معطل باقیمانده بود. با این حال تکمیل این پروژه‌ها که هنوز غبار کم‌کاری دولت‌های گذشته بر پیشانی آنها نشسته است، در اولویت کاری وزارت راه و ترابری قرار دارد و بزودی شاهد افتتاح بسیاری از این پروژه‌ها خواهیم بود. *راه‌آهن کرمان زاهدان در آینده‌ای نزدیک در گزارش خبرگزاری ایلنا آمده که افتتاح این پروژه شاید در وقتی دیگر دنبال شود در حالیکه عملیات باقیمانده این پروژه تا پایان سال به اتمام می‌رسد. در حال حاضر 4 درصد از عملیات اجرایی قطعه 19 این پروژه و 3 درصد از عملیات قطعه 21 آن باقیمانده و سایر قطعات این پروژه تکمیل شده است و انتظار می‌رود که این خط آهن در محرومیت‌زدایی و توسعه شرق و جنوب شرقی کشور نقش موثری داشته باشد. *بهره‌برداری کامل از راه‌آهن اصفهان شیراز تا پایان سال درباره راه‌آهن 506 کیلومتری اصفهان شیراز نیز باید گفت که این پروژه می‌بایست در مرداد ماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسید اما از آنجایی که این خط راه‌آهن نقش مهمی در حمل و نقل ریلی کشور دارد و از آن به عنوان آرزوی مردم شیراز یاد می‌شود، عملیات اجرایی آن به صورت ویژه‌ای در دولت نهم پیگیری شد و تا پایان سال نیز به بهره‌برداری کامل می‌رسد. احداث پروژه راه‌آهن اصفهان-شیراز از سال 1380 آغاز شده که تاکنون 76 درصد از بودجه 5 هزار و 666 میلیارد ریالی آن تخصیص داده شده است. با این حال تنها 5 درصد از عملیات اجرایی قطعه هفتم این پروژه 56 کیلومتری ، باقیمانده است و عملیات ساخت ایستگاه شیراز نیز با 70 درصد پیشرفت فیزیکی پیگیری می‌شود. *یک سال انتظار تا عبور از راه‌آهن غرب عملیات اجرایی ساخت راه‌آهن غرب کشور از سال 1380 آغاز شده و خلاف این اظهارنظر غیر کارشناسی که «تاکنون پیشرفت چندانی نداشته است!» با پیگیریهای انجام شده به ویژه در طول یک سال و نیم اخیر، بستر لازم برای ریل‌گذاری 90 کیلومتر از آن در مسیر صعب‌العبور و کوهستانی منطقه فراهم شده و با ریل‌گذاری آن تا پایان سال آینده امکان دسترسی به شهرستان ملایر مهیا خواهد شد. گفتنی است در حال حاضر ایستگاه راه‌آهن ملایر از 80 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است. * قزوین-رشت تکمیل کننده کریدور راه‌آهن شمال-جنوب راه‌آهن قزوین-رشت-انزلی-آستارا تکمیل کننده کریدور راه‌آهن شمال جنوب کشور است که با طول 376 کیلومتر نقش بسزایی در حمل و نقل ترانزیتی کشور خواهد داشت. عملیات اجرایی این طرح از سال 84 آغاز شده که تاکنون 22 درصد از اعتبار 9 هزار و پانصد میلیارد ریالی آن تخصیص یافته است. نکته جالب اینکه در گزارش مذکور بخش رشت آستارا «نیمه کاره رها شده» توصیف گردیده است، در حالیکه این بخش 170 کیلومتری ، تاکنون به پیمانکار واگذار نشده و عملیات ساخت آن پس از تامین اعتبار آغاز خواهد شد. به این ترتیب مشخص نیست پروژه ای که احداثش آغاز نشده چگونه نیمه کاره رها شده است!! با توجه به اینکه در گزارش مذکور آمده است که «خبری درباره پروژه راه‌آهن قزوین رشت انزلی آستارا منتشر نشده و این پروژه نیمه کاره مانده است» از خبرگزاری ایلنا انتظار می‌رود اخبار عملیات عمرانی را از خواستگاه اصلی آن پیگری کند تا دچار اشتباهات این چنینی نشود. *پیشرفت 26 درصدی نخستین راه آهن سریع السیر کشور طرح راه‌آهن سریع‌السیر قم-اصفهان از جمله پروژه‌هایی است که از کمبود اعتبار رنج می‌برد و در حالیکه عملیات ساخت آن از سال 80 آغاز شده است، تنها 7 درصد اعتبار به آن تخصیص داده شده است. با این حال علی‌رغم کمبود اعتبار، با 26 درصد پیشرفت فیزیکی در حال پیگیری است و امید آن می‌رود که با تامین نیاز ارزی و بودجه کافی، بتوان از توان و پتانسیل موجود در وزارت راه و ترابری استفاده کرد و این طرح نیز هرچه سریعتر به اتمام برسد.
تصاویر
  • مایوس کردن مردم با نگاه سیاه و سفید
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو
جستجو
تگ ها
تگ ها