وزیر راه به ایسنا خبر داد:
ساخت کامل قطعه یک آزادراه تهران ـ شمال توسط چینیها
وزیر راه و ترابری با بیان اینکه یک شرکت سرمایهگذار چینی جایگزین شرکت سرمایهگذار فرانسوی برای ساخت آزادراه تهران ـ شمال شده است، گفت: قطعهی یک آزادراه تهران ـ شمال (تهران تا گچسر) کاملا توسط چینیها ساخته میشود.
ﺳﻪشنبه، 27 بهمن 1388 |
به گزارش اداره کل روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور،حمید بهبهانی با اشاره به اینکه طبق قرارداد قبلی 50 درصد از سرمایهی ساخت قطعه یک آزادراه تهران ـ شمال باید توسط چینیها و 50 درصد توسط فرانسویها تامین میشد، به ایسنا گفت: پس از اخراج فرانسویها از مشارکت در ساخت این پروژه یک شرکت چینی جایگزین شد که در حال انجام مراحل اداری در ایران هستند و این پروژه را کاملا چینیها میسازند. وی با بیان اینکه هزار و 500 متر از تونل تالون ساخته شده است، گفت: در حال حاضر پیمانکار با بودجهی موجود خود در حال انجام کار است که به محض اتمام کارهای اداری و پذیرفته شدن شرکت چینی جدید از سوی ایران اعتبار پروژه تزریق و اقدامات ساخت و ساز جدی میشود. بهبهانی خاطرنشان کرد: قطعهی چهار این آزادراه تا پایان سال آینده بهرهبرداری میشود. همچنین برای قطعهی دو و سه نیز هنوز کاری انجام نشده است. وی توسعه خطوط ریلی کشور را مهمترین برنامهی وزارت راه و ترابری در سال آینده عنوان و اعلام کرد: خط آهن مراغه - میاندوآب به طول 100 کیلومتر در شرف اتمام است که به عنوان اولین پروژهی ریلی درسال آینده به بهرهبرداری میرسد. به گفتهی وزیر راه و ترابری این خط ریلی از میاندوآب به ارومیه نیز ادامه خواهد داشت و طی دو - سه سال آینده تکمیل و مورد بهرهبرداری قرار میگیرد. وی اظهار کرد: در راستای عدالتمحوری کشور باید به راههای روستایی رسیدگی شود که همهی روستاهای بالای 50 خانوار از راه آسفالته برخوردار میشوند. همچنین امسال سه هزار کیلومتر راه روستایی بهرهبرداری میشود. بهبهانی گفت: 500 پروژهی نیمه تمام در کشور وجود دارد که پروژههای جدید تعریف شده است که باید فرصت دهند پروژههای نیمه تمام به سرانجام برسد و سپس پروژههای جدید را شروع کنیم.