10383
X

اخبار

اخبار و اطلاعات اخبار
دست یابی به آخرین تکنولوژی های حفاری تونل در کشور
وزیر راه و شهرسازی:
 

دست یابی به آخرین تکنولوژی های حفاری تونل در کشور

وزیر راه و شهرسازی در دهمین کنفرانس تونل ایران با اشاره به اهمین بحث تونل سازی در ساخت زیربناهای حمل و نقل گفت: امروز حفر تونل در کشور با دست یابی به آخرین تکنولوژی های حفاری توسط مهندسان و پیمانکارن داخلی در پروژه ها به اجرا در می آید.
چهارشنبه، 15 آبان 1392 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، صبح دیروز دهمین کنفرانس تونل ایران با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز به کار کرد .

دکتر عباس آخوندی در این کنفرانس با اشاره به تاریخچه ساخت تونل ها در کشور گفت: تا پیش از سال 1370 و احداث راه آهن مشهد-سرخس، هیچگاه پیمانکاران ایرانی در ساخت تونل ها مشارکتی نداشتند و این مهارت در کشور پس از حداث این راه آهن توسط مهندسان داخلی کسب شد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: خوشبختانه در حال حاضر صنعت حفر تونل با دست‌یابی به آخرین تکنولوژی های حفاری توسط مهندسان و پیمانکاران ایرانی در پروژه ها اجرا می شود..

وی با تاکید بر اهمیت ساخت تونل ها در کشور گفت: با توجه به شرایط توپوگرافی کشور ایران که درصد زیادی از سطح آن را ناهمواری‌های صعب‌العبور پوشانده است، نام بردن از صنعت حمل نقل بدون تونل معنی و مفهوم خود را از دست می دهد.
آخوندی در بخش دیگری به آمار زیرساخت های حمل و نقل در کشور و میزان تونل ها در آنها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بر اساس آمار منتشر شده وزارت راه در سال 1391، 21634 کیلومتر طول‌ راه‌های اصلی و حدود 13 هزار کیلومتر طول بزرگراه‌های کشور است که میزان 392 دستگاه تونل به طول 158 کیلومتر در آنها احداث شده است.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در بعضی خطوط راه‌آهن تعداد تونلها و طول آنها حدود 10 درصد از مسیر را به خود اختصاص داده است که می توان به راه آهن قزوین- رشت که دارای 52 دستگاه تونل به طول 22 کیلومتر است، اشاره کرد و یا از قطعات 2و3 آزادراه تهران-شمال گفت که 70 درصد مسیر آنرا تونل تشکیل می‌‌دهد.
آخوندی همچنین یادآور شد: البته انتظارات بیش از آنچه است که تاکنون به آن دست‌یافته‌ایم. هنوز زمان بندی در اجرای پروژه‌های تونل مفهوم خود را نیافته و طولانی شدن اجرای این طرح‌ها و پروژه‌ها باعث نگرانی هایی می شود که گاه کارفرما را به انتخاب گزینه‌های اجرایی پر هزینه‌تری در مقایسه با تونل وا می دارد تا بتواند در چارچوب تعهدات برنامه‌ای و زمانبندی خود طرح را به اتمام برساند.

وزیر راه و شهرسازی در پایان سخنانش به لزوم ایجاد بخش جدید در مرکز تحقیقات راه، مسکن و ساختمان اشاره کرد که در آن از تحقیقات در حوزه تونل حمایت شود.

تصاویر
  • دست یابی به آخرین تکنولوژی های حفاری تونل در کشور
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو
جستجو
تگ ها
تگ ها