
به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، مجتبی خدادادی ضمن بیان این مطلب افزود: راه اصلی همدان- بیجار به طول 150 کیلومتر در قالب 5 قطعه تعریف شده است که تاکنون 125 کیلومتر آن به بهرهبرداری رسیده است و پل بزرگ سد تالوار بر روی رودخانه تالوار با پیشرفت فیزیکی 97 درصدی آماده بهرهبرداری است.
مدیرکل ساخت وتوسعه راههای منطقه شمالغرب کشور، با اشاره به اهمیت این محور اظهار داشت: باتکمیل و بهرهبرداری از این محور ارتباط استان همدان با شمالغرب کشور و استان کردستان و همچنین دسترسی استانهای کردستان و همدان به غار علیصدر تسهیل خواهد شد.
خدادادی نقش این پل را در ارتباط بین همدان و بیجار و دسترسی روستاهای اطراف مهم دانست و گفت: این پل در قطعه 4 ب محور همدان- بیجار به طول 600 متر و راههای طرفین به طول 500 متر، شامل 16 پایه و 2 کوله، دو دهانه 30 متری و 15 دهانه 36 متری و عرض 12/10 متر است و عرشه پل شامل 3 تیر باکس فلزی به ارتفاع متغیر و دال بتنی مسلح با ضخامت 20 سانتیمتر در کنارهها است.
خدادادی در خصوص مزایای احداث این راه اشاره کرد: رفع محرومیت، تقویت صنعت گردشگری، سهولت در دسترسی به غار علیصدر،کاهش زمان سفر،آرامش خاطر در سفر،کاهش تصادفات،کاهش استهلاک وسائل نقلیه عبوری و صرفه جویی در مصرف سوخت را از جمله مزایای این طرح است.
وی یادآور شد: راه اصلی همدان- بیجار به منظور تامین ارتباط دو استان همدان و کردستان از طریق شهرستان همدان به شهرستان بیجار بر اساس استاندارد راه اصلی از بلوار کمربندی آیت الله نجفی واقع در شهرستان همدان آغاز و پس از عبور از محدوده شهرستان بهار و قراء، هارون آباد و خوشاب، حسن قشلاق ، میهمله ، گل تپه ، سیرم سرائی و کیتو ، قهورد ، محمود آباد قورچی ، سلامت آباد و بابارشانی به شهرستان بیجار متصل میشود.