X

اخبار

اخبار و اطلاعات اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 24 تیر 1399
معاون وزير راه و شهرسازي: بخش ديگري از محور بروجن- لردگان آماده بهره برداري است
بازديد معاون رييس جمهور از پروژه هاي زيرساختي استان چهارمحال و بختياري

  معاون وزير راه و شهرسازي: بخش ديگري از محور بروجن- لردگان آماده بهره برداري است

معاون وزير راه وشهرسازي در بازديد رييس سازمان برنامه و بودجه كشور از محور بروجن- لردگان- شهركرد گفت: اين بزرگراه يكي از مهمترين محورهاي ارتباطي مركز كشور به استان اصفهان و بنادر جنوبي است كه در حال حاضر 14 كيلومتر ديگر آن آماده بهره برداري است.

امتیاز: Article Rating

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل شركت ساخت وتوسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور، صبح امروز معاون رييس جمهور و رييس سازمان برنامه و بودجه كشور به همراه معاون وزير راه وشهرسازي به استان چهارمحال و بختياري سفر كردند و از پروژههاي زيرساختي اين استان بازديد كردند.

خيراله خادمي با تاكيد بر اهميت توسعه زيرساخت هاي حمل و نقل استان هاي محروم كشور گفت:‌ استان چهارمحال و بختیاری به عنوان کوتاه‌ترین مسیر ارتباطی فلات مرکزی ایران با استان‌های جنوب، غرب و جنوب غرب کشور مطرح است و همین امر مهم باعث شده تا ضرورت ارتقای کمی و کیفی راه‌های ارتباطی استان از اولويت هاي اساسي باشد.

معاون وزير راه و شهرسازي در بازديد از محور بروجن- لردگان گفت: اين محور به عنوان قسمتي از كريدور ارتباطي مركز كشور به مراكز تجاري و بندرگاهي جنوب كشور از اهميت بالايي برخوردار است و به دليل قرارگرفتن در شبكه ترانزيتي بزرگراهي كشور از ترافيكي بالايي برخوردار است.

وي طول اين پروژه را ١٦٩كيلومتر اعلام كرد و افزود: ١٢٧ كيلومتر از مسير تاكنون چهارخطه شده و زيرعبور قرار دارد، 14 كيلومتر از مسير آماده بهره برداري است و عمليات اجرايي در 28 كيلومتر باقيمانده با پيشرفت فيزيكي حدود 50 در حال انجام است و برنامه ريزي شده است ١٢ كيلومتر ديگر نيز تا پايان سال آماده بهره برداري شود.

خادمي احداث اين محور را موجب اتصال دو قطب مهم صنعتي كشور دانست و اظهار داشت: 147 ميليارد تومان تاكنون براي اين پروژه هزينه شده است و به منظور تكميل هرچه سريعتر آن و استفاده هموطنان از اين محور ارتباطي مهم به 460 ميليارد تومان اعتبار نياز است.

پيشرفت 31 درصدي زيرسازي راه آهن مباركه- سفيددشت

 خادمي به همراه معاون رييس جمهور در اين سفر همچنين از راه آهن مباركه- سفيددشت بازديد كرد و در اين خصوص گفت: اتصال شهركرد به شبكه ريلي كشور يكي از اولويت هاي توسعه خطوط ريلي در كشور است و در حال حاضر با پيشرفت فيزيكي 31 درصد در بخش زيرسازي در حال اجرا است.

خادمي تاكيد كرد: با توجه به تزريق اعتبار سال گذشته سازمان برنامه و بودجه كشور و تفاهم نامه اي كه سوي رييس اين سازمان به منظور تزريق 650 ميليارد تومان منعقد شد، تمام قطعات اين پروژه به مناقصه رفته و هم اكنون در حال كار است.

وي اين محور ريلي را بخشي از راه آهن اصفهان- اهواز اعلام كرد و افزود: اين خط آهن 92 كيلومتر طول دارد و داراي 15 دستگاه تونل به طول بيش از 5 هزار متر، 11 دستگاه پل بزرگ به طول بيش از 2 هزار متر است.

خادمي با اشاره به  ريل مورد نياز براي احداث اين خط آهن به ميزان 12 هزار تن بيان كرد: به منظور احداث اين محور بيش از 6 هزار متر مكعب خاكبرداري صورت مي گيرد كه تاكنون 51 درصد آن انجام شده است.

وي ادامه داد: خاكريزي محور نيز بيش از 5 هزار متر مكعب تخمين زده مي شود كه تاكنون 37 درصد آن انجام شده است. 10 درصد از عمليات بتن ريزي مسير نيز صورت گرفته است.

معاون وزير راه و شهرسازي به همراه محمد باقر نوبخت در اين سفر از كنارگذر شمالي شهركرد نيز بازديد كرد و گفت: اين پروژه به طول 16 كيلومتر است كه علاوه بر اتصال شرق شهركرد به غرب آن موجب كاهش ترافيك شرقي شهركرد نيز مي شود.

خادمي يادآور شد: در حال حاضر قطعه اول به صورت دو خطه احداث شده وعمليات اجرايي در 6 كيلومتر انتهايي در حال انجام است.

وي دسترسي آسان و كوتاه تر به شهرستانهاي سامان و بن از طريق شهركرد را از ديگر مزاياي اين پروژه برشمرد و ادامه داد: اين دو شهرستان از نظر گردشگري براي استان از اهميت ويژه اي برخوردار است و با بهره برداري از كنارگذر شمالي شهركرد دسترسي به آنها نيز تسهيل خواهد شد.

معاون وزير راه و شهرسازي از واريانت گردنه زره در استان چهارمحال و بختياري نيز بازديد كرد و در اين خصوص گفت:‌ واريانت زره در مسير شهركرد- شلمزار- ناغان- كارون4  و در ادامه به سمت ايذه در استان خوزستان در دست احداث است كه فاصله 33 كيلومتري مسير موجود را 20 كيلومتر كوتاه تر مي كند.

خادمي طول اين پروژه را 13 كيلومتر اعلام كرد و گفت: در اين مسير يك دستگاه تونل به طول 1480 متر در دست احداث است كه در حال حاضر 960 متر آن حفاري شده و قسمت هاي عمده حفاري شده نيز با قاب گذاري و مش و شاتكريت تحكيم شده و حفاري 520 متر آن باقي مانده است.

مديرعامل شركت ساخت وتوسعه ادامه داد: پيشرفت فيزيكي تونل 28 درصد و پيشرفت فيزيكي واريانت نيز 19 درصد است و تاكنون 169 ميليارد ريال براي آن هزينه شده است. به منظور اتمام عمليات اجرايي 850 ميليارد ريال اعتبار مورد نياز است.

اشتراک گذاری
تصاویر
  • معاون وزير راه و شهرسازي: بخش ديگري از محور بروجن- لردگان آماده بهره برداري است
برچسب ها
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو
جستجو
تگ ها
تگ ها