زیربناهای حمل ونقل ریلی
...
  • ارسال به دوستان
نام ارسال کننده :  
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :  
موضوع ایمیل :
کد تصویری :
 

اخبار روز

1398/11/14 دوشنبهمعاون ساخت و توسعه راه آهن خبر داد:
آغاز عملیات ریل گذاری راه آهن میانه-اردبیل با حضور وزیر راه وشهرسازی
معاون ساخت وتوسعه راه آهن از آغاز عملیات ریل گذاری راه آهن میانه-اردبیل با حضور وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت: امروز همزمان با ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی ریل گذاری این خط ریلی به طول 175 کیلومتر به صورت رسمی آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل  شرکت ساخت­ و توسعه زیربناهای حمل­ و نقل کشور، عباس خطیبی ضمن اعلام این خبر افزود: بعد از اتصال 5 مرکز استان به شبکه ریلی کشور، اتصال استان­ های اردبیل، کردستان و چهارمحال بختیاری در دستور کار قرار گرفته است که با توجه به پیشرفت بالای راه­ آهن میانه-اردبیل این طور انتظار می­ رود که در صورت تامین منابع، اردبیل به عنوان بیست و سومین مرکز استان کشور به راه ­آهن متصل شود.
معاون ساخت­ و توسعه­ راه­­ آهن با اشاره به تحریم­ های ظالمانه­ ای که علیه کشور اعمال می­شود از ساخت  راه ­آهن میانه-اردبیل با تکیه بر توان 100 درصدی داخل کشور خبر داد و گفت: ریل­ گذاری این خط ریلی نیز با استفاده از  ریل ملی انجام خواهد شد.
خطیبی با اشاره به آغاز رسمی عملیات ریل ­گذاری این خط ریلی با حضور وزیر راه ­و­شهرسازی اظهار داشت: عملیات اجرایی بالاست­ ریزی قشر اول به طول 6 کیلومتر از سمت ایستگاه اردبیل انجام شده است و در مجموع 218 کیلومتر ریل­ گذاری در این پروژه انجام خواهد شد.
 وی ادامه داد: عملیات زیرسازی راه ­آهن میانه-اردبیل در 11 قطعه اجرایی و با مجموع حدود 35 میلیون مترمکعب عملیات خاکی با پیشرفت حدود 84 درصد در حال تکمیل است.
معاون ساخت­ وتوسعه راه ­آهن 62 دستگاه تونل به طول حدود 24 هزار متر، 29 دستگاه پل بزرگ به طول 4300 متر و 7500 متر گالری را از جمله احجام راه­آهن میانه-اردبیل اعلام کرد و در رابطه با پیشرفت فیزیکی این احجام گفت: پل ها با 63 درصد و تونل ­ها با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام هستند.
وی هزینه انجام شده در پروژه را تا­کنون 10 هزار و 255 میلیارد ریال معادل بروز 25 هزار میلیارد ریال عنوان کرد.
معاون ساخت­ و­توسعه راه­ آهن با اشاره به پل ­های بزرگ واقع در خط ریلی میانه-اردبیل گفت: پل آرپاچای به طول 264 متر  شامل دو دهانه 35 متری و 3 دهانه 65 متری است که بلندترین ارتفاع پایه پل ­های راه ­­آهن کشور را به طول 80 متر به خود اختصاص داده و با پیشرفت فیزیکی 70 درصد در حال اجراست.
خطیبی ادامه داد: پل سارای به طول 566 متر پل دیگری است که در این محور کوهستانی واقع شده و شامل دو دهانه 35 متری، 3 دهانه 34 متی، 2 دهانه 95 متری و دهانه­ های 70، 64 و 60 متری با بلندترین ارتفاع پایه حدود 55 متر با حدود پیشرفت فیزیکی 50 درصد است.
وی یادآور شد: راه ­آهن میانه-اردبیل با حداکثر سرعت طراحی 160 کیلومتر در ساعت برای قطارهای مسافری و 120 کیلومتر در ساعت برای قطارهای باری و با پیش­بینی 6/. میلیون نفر مسافر و 2/5 میلیون تن بار در سال اول و 1/5 میلیون نفر مسافر و 4میلیون تن بار در سال بیستم بهره­ برداری در دست احداث قرار دارد.
 
 
 

 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
نظر
نسخه قابل چاپ

با ما در تماس باشید

تهران،بزرگراه مدرس شمال،خیابان شهید وحید دستگردی (ظفر)،خیابان شهید فرید افشار،تقاطع بلوار آرش غربی،پلاک 3

تلفن تماس:02126400318

پست الکترونیکی:info@cdtic.ir

کد پستی:

1916615813
ساعات حضور :‌ از شنبه تا چهارشنبه 8 صبح تا 16:15 عصر


.