فارسی
English
.
.
.
صفحه نخست
شركت ساخت و توسعه
معرفي شركت
وظايف و ماموريت ها
مدير عامل
اساس نامه
تاريخچه
منابع جذب سرمايه گذاري
اسناد بالادستي حمل ونقل
انتصابات
مدیران شرکت
گزارش عملکرد
گزارش عملکرد تفضیلی سه ماهه اول سال 1398
ارتباط با ما
تماس با ما
درج پيام
پست الكترونيكي
سامانه رهگیری مکاتبات اداری
حقوق شهروندي
پرسش هاي متداول
نظرسنجی خدمات پورتال
اخبار و رويدادها
آرشيو اخبار
امور پيمان ها و رسيدگي فني
رسيدگي به شكايات
خدمات شركت
ارسال به دوستان
نام ارسال کننده :
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :
موضوع ایمیل :
کد تصویری :
اخبار برگزیده
آرشیو
.
.
ذخیره
.
چاپ
1398/9/6 چهارشنبه
افتتاح راه آهن میانه-بستان آباد با حضور رییس جمهور/بهره برداری کامل از راه آهن میانه-تبریز تا پایان سال آینده
رییس جمهور در مراسم افتتاح راه آهن میانه-بستان آباد از بهره برداری راه آهن میانه-تبریز تا پایان سال آینده خبر داد.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، راهآهن- میانه بستانآباد به عنوان یکی از بخشهای مهم ترانزیت ریلی ایران در کریدورهای بینالمللی با حضور رییس جمهور، وزیر راه وشهرسازی، مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه به بهرهبرداری رسید.
رییس جمهور در این مراسم با تاکید بر اهمیت توسعه شبکه ریلی کشور گفت: در سال های اخیر به مردم قول داده بودیم که پنج مرکز استان به شبکه ریلی متصل شود و با اتصال استانهای همدان، کرمانشاه، گیلان، آذربایجان غربی بخشی از وعدهها محقق شد و امروز نیز با اتصال بخشی از مسیر ریلی میانه-تبریز بخش دیگری از تعهدات دولت در توسعه شبکه ریلی عملی شد.
حسن روحانی ادامه داد: این مسیر ریلی باید تا تبریز ادامه یابد که از وزیر راه و شهرسازی قول گرفته ایم تا پایان سال آینده این راه آهن به تبریز متصل شود.
وی افزود: امیدواریم وزیر راه و شهرسازی تا پایان دولت این کار را انجام دهند که یکی از وظایف بزرگ دولت در آماده کردن زیرساختها محقق شود.
رییس جمهور یادآور شد: این دولت در حد توان و امکان هر اقدامی لازم باشد برای مردم انجام می دهد که امروز پروژه های بزرگی در این راستا اجرایی می شود و امیدواریم هر روز شاهد آبادانی و آسایش در کشور باشیم. در کنار مردم و برای آبادانی کشور تلاش خواهیم کرد
.
ساخت راه آهن میانه- بستانآباد به عنوان نخستین مسیر ریلی دو خطه همزمان
گفتنی است راهآهن دوخطه میانه- بستانآباد- تبریز بهطول ۲۰۳ کیلومتر با هدف کاهش مسیر ریلی از شمالغرب به مرکز کشور در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت که مسیر میانه
–
بستانآباد به طول ۱۳۲ کیلومتر بخشی از طرح فوق است که از ایستگاه موجود راهآهن میانه شروع شده و با گذر از مسیری کوهستانی که از شهرهای ترکمانچای و تیکمه داش عبور کرده و به ایستگاه راهآهن بستانآباد متصل میشود.
این مسیر ریلی برای اولین بار در کشور به صورت دو خطه همزمان اجرا شده است و یکی از دلایل اجرای دو خط همزمان در این طرح ریلی، توجیه فنی-اقتصادی و ظرفیت قابل قبول آن مبنی بر جابهجایی ۷ میلیون تن بار و ۲ میلیون مسافر در افق طرح است.
بهرهبرداری از این طرح ریلی در افق طرح، صرفهجویی سالانه ۱۶ میلیون لیتر مصرف سوخت، سالانه ۱۴۰ میلیارد ریال کاهش آلایندهها، اشتغالزایی مستقیم برای ۲۰۰ نفر، کاهش خسارتهای حوادث رانندگی و رونق اقتصادی ۸ هزار میلیارد ریالی را به همراه دارد.
همچنین ساختمان ایستگاه بستانآباد نیزبا استفاده از فناوریهای نوین همگام با محیط زیست ساخته شده است و در نگاه اول معماری ساده آن با الهام از شبک آذری به شیوه تک ایوانی بسیار چشم نواز است.
ایستگاه راهآهن بستانآباد با سقف و ایوان قوسی شکل ساخته شده که از همین الگو برای احداث پل عبوری راهآهن از فراز آزادراه زنجان-تبریز نیز استفاده شده است.
امتیاز دهی
پاسخ
نام
پست الكترونيک
وب سایت
نظر
نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
نظر
بيشتر
نسخه قابل چاپ
تمامی حقوق سایت برای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور محفوظ است.
.
خانه
|
بازگشت
|
مجری سایت :
شرکت سیگما
Guest (CGuest)