زیربناهای حمل ونقل ریلی
...
سامانه های میز خدمت الکترونیک شرکت ساخت
مقدمه:
وظایف شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور  تهیه، تدوین و پیشنهاد سیاست‌ها و خط و مشی در زمینه توسعه زیربناهای حمل ونقل در چارچوب برنامه‌های مصوب و اهداف قوانین برنامه های توسعه ملی کشور،  طراحی و مدیریت ساخت زیربناهای حمل و نقل و تأسیسات و تجهیزات مربوطه و نظارت بر اجرای پروژه‌ها از طریق عقد قرارداد با پیمانکاران و مشاوران ذیصلاح، تحصیل و تملک اراضی و املاک مورد نیاز طرح‌ها و پروژه‌ها، تعیین روش‌های اجرایی در زمینه ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل بر اساس اولویت‌ها و سیاست‌های کلان وزارت راه  و شهرسازی  می باشد. بر این اساس خدمات ساخت و توسعه راه، ساخت و توسعه آزاد راه و ساخت و توسعه را آهن به عنوان سه خدمت اصلی این شرکت تعریف، تصویب و ابلاغ شده است.

درراستای اجرای ماده 2 مصوبه شماره 206/93/7740 مورخ 93/6/10 و ماده 9 مصوبه شماره 200/145 مورخ 93/11/6 ابلاغی رئیس جمهور محترم با عنوان "نقشه راه توسعه خدمات الکترونیکی" با هدف استانداردسازی خدمات دولت و یکپارچگی در مدیریت و توسعه دولت الکترونیکی،شناسنامه خدمات دستگاه در درگاه الکترونیکی شرکت قرار گرفته است.

عنوان خدمات به شرح زیر می باشد:

  1. ساخت و توسعه راهها  (لینک سامانه مربوط به خدمت در ادامه قسمت مدیریت پروژه ها ذکر شده)
  2. ساخت و توسعه راه آهن  (لینک سامانه مربوط به خدمت در ادامه قسمت مدیریت پروژه ها ذکر شده)
  3. ساخت و توسعه آزاد راهها  (لینک سامانه مربوط به خدمت در ادامه قسمت مدیریت پروژه ها ذکر شده)

ماهیت این خدمات  که در واقع اجرای پروژه های عمرانی در زمینه زیربناهای حمل و نقل کشور می باشد، عملیاتی فیزیکی بوده و قابلیت  اجرا به صورت الکترونیکی ندارند ولیکن به منظور انجام این امور تمامی داده ها و اطلاعات میتواند در بستر الکترونیکی گردش داشته و باعث کاهش هزینه های زمانی و مالی ارسال و دریافت داده ها گردد. بدین منظور سامانه های مختلفی توسط شرکت طراحی و پیاده سازی شده است که در ذیل به هر یک به صورت مختصر اشاره شده و آدرس دسترسی به سامانه ها جهت استفاده کاربران قرار داده شده است.
کاربران این سامانه ها عمدتاً کسب و کارهای مرتبط با طراحی، مشاوره و اجرای پروژه های عمرانی  شامل مشاورین و پیمانکاران در سراسر کشور می باشند. در واقع تمامی مشاورین و پیمانکارانی که با این شرکت قرارداد دارند به شرکت مراجعه کرده و نام کاربری و رمز عبور مربوط به سامانه ها را دریافت و در بستر الکترونیکی اقدام به تبادل داده ها در فرمت های از پیش طراحی شده می نمایند.
  • سامانه مدیریت و  کنترل پروژه
این سامانه به منظور اخذ الکترونیکی گزارشات پیشرفت کار ماهیانه از تمامی مشاورین و پیمانکاران طراحی و پیاده سازی شده است.سابقاً تمامی گزارشات پیشرفت فیزیکی پروژه های در دست اقدام به صورت کاغذی و دستی در 6 نسخه  به صورت ماهیانه اخذ میگردید که این امر به دلیل تعدد پروژه های باعث اتلاف وقت و تحمیل هزینه های فراوان برای مشاوران و شرکت ساخت میگردید.  با راه اندازی این سامانه  گزارشات طراحی شده از قبیل کروکی مسیر، خلاصه اطلاعات قرارداد، اطلاعات مالی، آمار پرسنل،آمار ماشین آلات، وضعیت ارزیابی و تملک اراضی، وظعیت اجرای پل ها، وضعیت اجرای تونل ها، خلاصه نتایج ازمایش ها،مصالح تولیدی و پای کار،وضعیت آب و هوای کارگاه، عملیات خاکبرداری، عملیات خاک ریزی، مسائل مشکلات و ریسک های پروژه، تصاویر پروژه و شرح تفصیلی عملیات اجرائی و ... در بستر کاملا الکترونیکی تولید و ارسال میگردد. کارشناسان شرکت نیز گزارشات را بلا فاصله بررسی و در صورت عدم تائید به پیمانکار جهت اصلاح عودت داده و در صورت تائید فرآیند درج اطلاعات در پایگاه داده صورت می پذیرد.
برای ورود به سامانه روی تصویر کلیک نمایید.
کاربران این سامانه : کارشناسان، مدیران کل ، مجریان مستقل و مدیران ارشد، مدیران ارشد خارج از سازمان و سازمانهای بالا دستی
نحوه اخذ خدمت : مراجعه و مکاتبه با شرکت ( دفتر مدیرت و کنترل پروژه ) و اخذ نام کاربری و رمز عبور و آموزش استفاده از داشبورد

  • سامانه داشبورد مدیریت و هوش تجاری شرکت
پس از ثبت و تائید اطلاعات در سامانه مدیریت پروژه ها ، داده ها به داشبورد های مدیریتی منتقل و نتایج در قالب جداول و نمودارها مختلف به سمع و نظر مدیران پروژه ها ، مدیران ارشد شرکت و سازمانهای بالا دستی رسیده و عملکرد پیمانکاران و شرکت قابل مشاهده و دستیابی است.
 
برای ورود به سامانه روی تصویر کلیک نمایید.

کاربران این سامانه : کارشناسان، مدیران کل ، مجریان مستقل و مدیران ارشد، مدیران ارشد خارج از سازمان و سازمانهای بالا دستی
نحوه اخذ خدمت : مراجعه و مکاتبه با شرکت ( دفتر مدیرت و کنترل پروژه ) و اخذ نام کاربری و رمز عبور و آموزش استفاده از داشبورد
  • سامانه مکاتبات الکترونیکی و گردش کار
یکی از مسائل و مشکلات مشاوران و پیمانکاران طرف قرارداد شرکت ساخت ارسال و دریافت مکاتبات و اسناد متعدد در طول اجرای پروژه  ها می باشد. به منظور توسعه دولت الکترونیک و راه اندازی میز خدمت الکترونیکی در بخش اسناد و مکاتبات فی مابین شرکت و مشاوران و پیمانکاران این شرکت اقدام به راه  اندازی سامانه  اتوماسیون اداری و گردش الکترونیکی اسناد و مکاتبات به صورت یکپارچه با سامانه اتوماسون اداری و  مکاتبات اداری داخلی نموده است. برای تمامی مشاورین و پیمانکارانی که قرارداد فعال با شرکت ساخت دارند کارتبال الکترنیکی ارسال و دریافت مکاتبات راه اندازی شده است که با استقبال چشمگیر کاربران مواجه شده است. با راه اندازی این سامانه ارسال و دریافت و مشاهده گردش کار مکاتبات توسط شرکت ساخت و مشاوران و پیمکانکاران به صورت برخط صورت پذیرفته و باعث کاهش چشمگیر هزینه های زمانی، هزینه های ارسال  و دریافت فیزیکی و مصرف کاغذ و چاپگر گردیده است.

برای ورود به سامانه روی تصویر کلیک نمایید.

کاربران این سامانه : کارشناسان، مدیران کل ، مجریان مستقل و مدیران ارشد،مشاوران و پیمانکاران طرف قرارداد
نحوه اخذ خدمت : مراجعه و مکاتبه با شرکت و اخذ نام کاربری و رمز عبور و آموزش استفاده از سامانه
  • سامانه رهگیری  درخواست خدمت
به منظور الکترونیکی نمودن فرآیند پاسخ به درخواست خدمات که توسط  مراجعین  حضوری در سامانه مربوطه ثبت میگردد اقدام به راه اندازی سامانه رهگیری درخواست خدمت گردیده است.  با این توضیح که مراجعین به میز خدمت حضوری در لابی ساختمان اصلی شرکت فرم مربوطه به درخواست های متفرقه خدمت را از متصدیان میز خدمت دریافت و پس از تکمیل فرم و الصاق اسناد و مدارک  مربوط به درخواست خود در سامانه مربوطه ثبت و رسید و کد رهگیری دریافت می نمایند. درخواست به بخش مربوطه ارجاع و پاسخ مربوطه در سامانه درج میگردد. درخواست کننده خدمت میتوان با مراجعه به سامانه  با وارد کردن کد رهگیری از نتیجه درخواست و گردش آن مطلع گردد.
 
برای ورود به سامانه روی تصویر کلیک نمایید.
کاربران این سامانه : کلیه مراجعین به میز خدمت حضوری ، کارشناسان، مدیران کل
نحوه اخذ خدمت : مراجعه به میز خدمت حضوری، ثبت درخواست و اخذ رسید ثبت درخواست و کد رهگیری
  • سامانه حقوقی ، قوانین و مقررات

سامانه حقوقی ، قوانین و مقررات به منظور مکانیزه نمودن کلیه فعالیت های دفتر حقوقی و ارزیابی خسارات راه اندازی شده است. در این سامانه کلیه پرونده های حقوقی و قوانین و مقررات کلی در بانک اطلاعاتی ذخیره گردیده و تمامی رخدادهای مربوط به یک پرونده حقوقی در بخش های مربوطه توسط کارشناسان دفتر حقوقی مستقر در شرکت و مراکز استانها در این سامانه ثبت و مورد عمل واقع میگردد. این سامانه از چرخش فیزیکی پرونده ها فی مابین ستاد و مراکز استانها جلوگیری کرده و باعث تسهیل در امور و کاهش هزینه ها گردیده است. همچنین گزارشات متعدد در خصوص پرونده های حقوقی به سهولت در اختیار کارشناسان و مدیران ارشد شرکت قرار میگیرد.

 
برای ورود به سامانه روی تصویر کلیک نمایید.

کاربران این سامانه : کلیه کارشناسان دفاتر حقوقی مستقر در  ساختمان اصلی شرکت و نمایندگان حقوقی مستقر در مراکز استانها و وکلای پرونده ها
نحوه اخذ خدمت : مراجعه به دفتر حقوقی و اخذ نام کاربری و رمز عبور با رعایت سطوح دستری
 
 

با ما در تماس باشید

تهران،بزرگراه مدرس شمال،خیابان شهید وحید دستگردی (ظفر)،خیابان شهید فرید افشار،تقاطع بلوار آرش غربی،پلاک 3

تلفن تماس:02126400318

پست الکترونیکی:info@cdtic.ir

کد پستی:

1916615813
ساعات حضور :‌ از شنبه تا چهارشنبه 8 صبح تا 16:15 عصر


پنجشنبه 4 بهمن 1397  
.