مشکل کمبود قیر همچنان پا برجاست
مدیرکل دفتر منطقه یک شرکت ساخت گفت: با حذف یارانهها هزینه تامین قیر 4 برابر میشود و باید راهکار مناسبی در خصوص پروژههای وزارت راه در نظر گرفت.
محمود محمدیان، مدیرکل دفتر منطقه یک شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در خصوص بازدید هفته گذشته وزیر راه و ترابری از پروژههای راهسازی شمال شرق کشور گفت: با توجه به این که اغلب پروژهها به جز پروژه مشهد-سبزوار-تربتحیدریه به اتمام رسیده است، از کیفیت اجرای پروژهها خصوصا پروژه سبزوار نیشابور باز به عمل آمد. وی گفت: بیشتر تمرکز این سفر استانی بر روی آزادراه مشهد- تهران و اتصال راهآهن سبزوار به شبکه سراسری راهآهن بود. محمدیان همچنین از پیشرفت 85 درصدی کنارگذر شمالی مشهد خبر داد و افزود: مشکل اصلی این پروژه کمبود قیر است و اگر این مشکل حل شود امسال شاهد افتتاح این کنارگذر خواهیم بود. به گفته وی در حال حاضر کمبود قیر مهمترین مشکل در توسعه شبکههای حمل و نقل است و از آنجایی که با حذف یارانهها هزینه تامین قیر 4 برابر خواهد شد؛ شاهد افزایش هزینه در روسازی راهها که 20 تا 25 درصد اعتبار هر پروژه را به خود اختصاص میدهد خواهیم بود. مدیرکل دفتر منطقه یک شرکت ساخت با بیان اینکه وزارت کشور و وزارت راه و ترابری بزرگترین مصرف کنندگان قیر در کشور هستند، افزود: علاوه بر کمبود قیر، کاهش 28 درصدی اعتبار عمرانی و عدم تخصیص اعتبارات، توسعه حمل و نقل را با مشکل مواجه کرده است.